Re: Hvilken FTP-deamon???

Michael Albøg Olsen wrote:
>Jeg har kig på Proftpd, idet jeg umiddelbart synes at wu-ftpd ser lige bøvlet ud. Da >der i fremtiden vil kommer flere brugere på ftp'en med adgang til hver sit bibliotek, >lægger jeg vægt på, at det skal være nemt og hurtigt at tilføje en ny bruger, og >muligt at give dem hver deres rettigheder.

(Gider du begænse dine linier til ca. 72 tegn?)

Hvis der ikke er nogen FTP daemon installeret ville jeg nok smide en
ProFTP på den, ProFTP er rimeligt let at håndtere/configurere. Hvis du
opretter dine brugere som normale brugere på systemet (med eget login og
home dir.), så skulle de gerne kunne logge ind på (ftp)serveren uden
problemer med deres normale brugernavn/password.

Hvis du IKKE opretter brugerne med eget login, så skal der lidt trix
til, men det er ikke så svært. Sig endelig til hvis du vil have et
config eksempel.

--
Best Regards
Emil S Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH12-RIPE