Et par mailsp��l

Jeg har nogle problemer med en emailløsning.

Jeg bruger fetchmail til at hente post for et helt domæne via en
multidropmailbox hos en Internetudbyder. Lokalt leveres til qmail.

Der sker tit det at et domænenavn ikke findes. Så vidt jeg lige kan se er det
ikke nødvndigvis afsenderens, men også andre modtageres domæner der
kontrolleres. Uheldigvis lader fetchmail derefter denne email plus andre
efterfølgende ligge, indtil den manuelt er slettet. Nogen mulighed for at
blødgøre qmail i den retning?

Der er et problem med mailing lister, hvor modtagerens emailadresse åbenbart
bliver spist et eller andet sted undervejs, hvilket fører til at alle emails
fra mailinglister havner hos den lokale postmaster, der er lidt træt af at
modtage dem.

Mit problem er at jeg ikke har den store tid til at gøre noget ved det, og vil
være glad for lidt hjælp. Jeg er villig til at betale konsulenthonorar for
direkte hjælp.