Re: Alpha XL300

On Wed, 15 Mar 2000, Peter Meyland wrote:

> Hej SSLUG'er
>
> Er der nogle som kan hjælpe mig? Jeg har fået mig en DEC Alpha XL300, som
> jeg selvfølgelig vil installere Linux på.

Klart. Hvad ellers? Det er iøvrigt ikke nogen helt tosset processor der
sidder i sådan en ting.

> Jeg har downloaded RH6.1 Alpha. Lavet en MILO diskette og den booter fint. I
> med CD'en og skriver følgende i MILO: boot scd0:kernels/generic.gz "text
> root=/dev/scd0. Alt dette virker, dog kan jeg ikke benytte den grafiske
> installation da mit grafikkort (Matrox Mill m. 4MB) vis lodrette blå
> streger!!! Det dog ikke det der er problemet (tror jeg!).

Alpha'er er notorisk besværlige. Det er ikke umuligt, det er dit
grafikkort, der driller, men jeg tror det nu ikke.

> Problemet opstår når jeg er færdig med at installere og maxkinen rebooter,
> så kan jeg ikke inde fra MILO (eller andre steder) boot linux. En ls
> sda3:boot inde fra milo viser en god håndfuld filer, deriblandt
> vmlinux-2.2.13-0.9 som jeg angiver når jeg forsøger at boot inde fra
> milo'en.
> Hvad kan der være galt?

Jeg skal lige være sikker: installationen bliver færdig? Alt går godt?

Hvilken fejl får du?

Hvad skriver du ved MILO-prompten?

Jeg bruger:
MILO> boot sda3:boot/vmlinux-2.2.14.gz root=/dev/sda3

/kristian
--
Kristian Vilmann - kristian@xxxxxxxx - http://www.sslug.dk/