Re: Lilo boot, debug

On Wed, 15 Mar 2000, Jesper Andersen wrote:

> Hej Sslug's
> Jeg fik en windows registrering gratis den anden dag, og ville prøve at
> installerer windows 98SE2 så jeg kunne lege med windows igen.
> Jeg fik installeret windows, hvilket jeg gjorde ved at tage mine
> linux-diske ud først(jeg vil ikke tage den risiko). Windows kom ind, og
> jeg ville nu sætte lilo op til at boote windows også.
> Efter jeg tilføjede min windows disk som Primary Slave, og satte min
> linux disk ind som Primary Master, tilføjede et par linier i lilo.conf,
> kørte lilo og genstartede vil den ikke boote windows. Den stopper bare
> [...]

Du har installeret windows og derefter sat dine linuxdiske ind igen, den
ene som primær IDE?

Det kan du ikke. Ikke hvis du vil køre Windows i hvertfald.

Flyt om på dine diske, selvom du ikke vil. Heller ikke her er Windows
særlig fleksibelt. Det har det bedst på første disk.
Linux kan bo på hvilken disk det skal være.

Husk at ændre /etc/fstab og /etc/lilo.conf før du lægger laver linuxdisken
til slave. Og husk at have en bootdisk ved hånden.

/kristian
--
Kristian Vilmann - kristian@xxxxxxxx - http://www.sslug.dk/