Re: Open source - hvordan gør man ?

On Fri, 17 Mar 2000, Lars Olesen wrote:

> Hej SSLUG'ere
>
> Jeg pønser på sammen med nogle andre at starte et open source projekt.

[..]

> Hvad skal projektets homepage indeholde (værktøjer, oa) ?
> Hvordan skal den bygges op ? (struktur, en directory gren til hver
> deltager...)

Umiddelbart ville jeg besøge www.sourceforge.net og oprette et projekt
der. Check det ud.

> I det hele taget hvordan kommer vi igang. ?
> Hvordan (hvor) får man annonceret projektet så der er størst
> sandsynlighed for at fange interessen hos potentielle kommende
> udviklere. (i første omgang er det tænkt som et rent dansk projekt) ?

En tommelfingerregel er at man skal have noget kode der kan "noget" inden
man annoncerer.

Læs eventuelt "The cathedral and the Bazar" af Eric S. Raymond.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
You know you're a Linux geek when...

    You can reconstruct your fstab from scratch, and not even think about it.

                                                     - segfault