Re: Linux som mailserver for både Linux og Windows

In <38D68F1D.25F88B0B@xxxxxxx> Andreas Aupke <andreas.aupke@xxxxxxx> writes:

[Linux mail server]
>Dernæst har jeg to PC'er der begge kan køre både Linux og Windows i
>forskellige værelser. Nu vil jeg om muligt gerne lave det således jeg
>(og for den sags skyld også min kone) kan læse mail ligegyldig hvilken
>af disse to computere bruger og oveni ligegyldigt hvilket operativ
>system jeg fortrækker.

>Er dette muligt? Hvad skal jeg gøre?

Jeg vil mene det er muligt, men det afhænger lidt af hvilken mail-
klient I anvender. Mit bud på løsning er at lade al mail blive liggende
på Linux maskinen, og så bruge en IMAP-baseret mail-klien til læse
mail. Folders osv. er standard-ting i IMAP, og dermed helt platform-
uafhængig. Så vidt jeg husker kan Outlook Express også håndtere IMAP,
hvis man skal køre noget velkendt på "det andet OS".

>P.S. hører den slags spørgsmål under denher mailingliste eller findes
>der en der er bedre egnet?

Jeg tror sslug-teknik er ganske udmærket til den slags spørgsmål.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the