Re: Linux som mailserver for både Linux og Windows

Andreas Aupke wrote:

> Hej René,
>
> tak for dit hurtigt svar.
> Jeg har egentlig tænkt mig at bruge Netscape i både Windows og Linux miljø'et.
> Mig bekendt undersstøtter det IMAP. Mit problem er at jeg ikke ved, hvordan jeg
> skal sætte sådan en server op. Ved du hvad der skal til. Jeg har en SUSE Linux
> 6.3 distribution med  6 CD, men hvilke programpakker skal jeg installere? De må
> da være med i sådan en større distribution.

Netscape understøtter imap på alle platforme.

Du finder ganske giver programmerne på dine suse cd'ere. Jeg har ikke
selv mange erfaringer med suse, da jeg har foræret mit sæt væk, men et
hurtigt kig på deres web-site nævner en pakke n1/imap.rpm

imap.rpm:    IMAP4rev1/c-client Development Environment

Jeg har også set nævnt, at imap dæmonen skulle være i en pop.rpm pakke,
mne du kommer til at lede lidt på dine cd'ere. Det er der ganske
sikkert.

Prøv evt. også at kigge på http://www.imap.org/whatisIMAP.html
Der findes også en Cyrus-IMAP mini HOWTO.

--
René Seindal (rene@xxxxxxxxxx)			http://www.seindal.dk/rene/