ATAPI CDR probs.

Hej SSLUG'er

For nyligt begyndte jeg at anvende Linux på min PC. For det meste er det ganske rart, men der er dog stadig noget der ikke fungerer som det skal.
Jeg har et problem med min CD-brænder af typen Mitsumi CRW 4802 TE. (ATAPI)
Brænderen sidder som sekundær master. Desuden har jeg et internt ZIP-drev som sekundær slave.
Når jeg bruger SCSI-emulering bliver ZIP-drevet genkendt og lagt som SCD0. Derimod bliver brænderen ikke genkendt, hvilket er mærkeligt. :-(
Jeg har forsøgt at følge diverse Howto's uden held.
Når jeg bruger ATAPI-driveren virker brænderen fint som cd-drev, bortset fra at linux kommer med en fejlmeddelelse, hvis der ikke er nogen CD i drevet.

Hvis jeg "lukker" X ved hjælp af (Ctrl + Alt + F1) får jeg beskeden:

ATAPI device hdc
Error: Not ready -- (Sense key=0x02)
(reserved error code) -- (asc=0x3a, asq=0x01)
The failed "Test Unit Ready" packet command was:
00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Denne meddelse vises indtil jeg sætter en CD i drevet.
For mig ser det ud som en adressekonflikt af en art. Jeg har kun PCI-kort i maskinen, så jeg undres en bette.
Har denne fejlmeddelse noget med den manglende genkendelse af drevet som SCSI at gøre eller hvad.

Jeg kan oplyse at der sidder et almindeligt ATAPI CD-rom drev som primary slave.

Jeg anvender KDE på Redhat 6.1 (kernel 2.2.12).

Håber der er nogen der kan hjælpe

MVh. Frederik

Follow ups