Installation

Hej .
Mit navn er Gert  Sørensen

Jeg er ved at installerer LINUX `RED-HAT.6,01
Det går godt indtil at den skal til at installer data, så melder den fejl ??
ERRORS :
An error has occurred-
No valid device were found on which to create new file system.

Min harddisk er : IBM 20 Gb I en primær partition med win. 98. Den sidder på Edi 3 (3-4 = ATA/ 66, 1-2 = ATA33)

Er det fordi LINUX  ikke finde min Harddisk, eller fordi der ikke er en ledig partition ?

Jeg har ikke oprettet en partition til LINUX. Sker det ikke automatisk under installationer ? hvis nej
vil jeg oprette en partition på 3Gb.ved at gøre oprindelige partition mindre.?
Men hvis jeg bruger fdisk i dos, formatere jeg hele disken og mister alle data  ØV-ØV
Har prøvet med Pattition-Magic, men det var en prøve version så den kunne ikke effektuer det.!!
Så hvad gør jeg nu. Kan jeg finde en anden software der kan lave de fornødende partitioner ?
Er det nok at lave en tom partition eller skal den formateres ?

Håber i har et par gode råd
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Gert G Sørensen