Ang: Re: Ang: Re: Stor HD på gammalt MB, hardwareproblem

Emil S Hansen wrote:
>gunnar.larsson@xxxxxxxxxxxxx wrote:
<SNIP>

>Jeg tog min hardisk og sørgede (på en anden maskine) for at der var en
>lille /boot partition som det første på disken, og så fortalte jeg
>BIOSen på computeren at harddisken var en hel del mindre end den er
>(Mener at jeg fortalte den at den var 510MB). Så snart LILO kan loades,
>og LILO kan finde din kernel på disken, så skulle du gerne være
>flyvende.
OK, det du säger är det som jag misstänkte, att kernel måste vara
tillgänglig.

>For at installere LILO mener jeg at jeg blev nødt til at smide
>harddisken i en anden computer, hvis BIOS forstod at håndtere en så stor
>harddisk.
??? För att installera Lilo? Hade du enbart den 4.2 Gb disken i burken?
Jag ville installera Lilo på en liten primär disk men det gick inte...

Det där med att tala om för CMOS att disken är liten var en ny ide´.
Det skall jag prova när jag kommer hem. Det kan vara det som fattas.
Tackar!
Funkar det inte får jag väl köra loadlin via autoexec.bat för att få
automatisk reboot..--

>Best Regards
>Emil S Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH12-RIPE

MVH Gunnar Larsson.