Re: Kan nogen svare mig på dette?

Anders M wrote:

> Hejsa
> Jeg er begyndt at opleve noget mystisk på min arbejdsmaskine!
> Når jeg starter netscape fryser netscape. Men åbner jeg ppp forbindelsen
> til nettet på min server kører netscape fint igen! Min brugers /home
> direktorie er exporteret fra serveren.
> Men hvis jeg sletter netscape's preference fil hvirker det uden at ppp
> er aktiv. Men hvis jeg så lukker og starter netscape påny fryser den
> igen! Hvad skyldes dette?
>
> Anders M

Det er fordi at netscape har en dumb ting hvor den låser hvis den ikke får
svar
fra DNS'en, det gør at programmet vil låse indtil din DNS timer ud.

Når du dialer op på ppp, kan DNS'en igen få forbindelse til den udevendige
verden,
løsningen for dit problem, er at få ip-down.local til at fjerne
/etc/resolv.conf, og
ip-up.local til at oprette den, på denne måde vil Netscape ikke kunne
benytte
DNS'en, og du vil kunne køre med den normalt.

Netscape har aldrig hørt om at multithreade DNS forespørglser, så hele
applikationen
låser.

mvh
    mike.

--
#include "stddisclaimer.h"

 Email : mailto://mike@xxxxxxxxx Org :        DKUUG, *Team Amiga*, SSLUG
 Telf  :   +45 39670249          Fax :              +45 35110000---04586
 ICQ   :       53913906          Web : http://vip.cybercity.dk/~ccc30647
        (Hard work is great, as long as you also remember to live)