Re: diald spørgsmål

On Sat, Mar 25, 2000 at 13:07:35 +0100, Anders M wrote:

> Jeg kører RH 6.1. Jeg har fundet filen /usr/sbin/diald, men hvis jeg kører
> den så fryser min arbejdsmaskine.

Den du fandt er selve dæmonen, det andet er et shellscript som
hænger sammen med init systemet til at starte/stoppe dæmoner.

> Min /etc/diald.conf fil ser ud som følger:
>
> mode ppp
> connect /bin/Internet.up
> disconnect /bin/Internet.down

Jeg ville nok placere mine connect/disconnect scripts andetsted,
f.eks. enten /usr/local/bin/ eller i /etc/diald/

Jeg tror ikke at  usernetctrl overhovedet kan anvendes
sammen med diald, da den del options i /etc/ppp/options
og i kaldet af pppd må ikke finde sted.
Så du må nok lave dit eget connectscript.

Disconnect behøver du normalt ikke, da det kun anvendes
ved specielle modemer.

Mit connect i diald.options :

connect "/etc/ppp/chatscript "

Se http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info.html#pppscripts
(husk at øge TIMEOUT, da eksemplet er til ISDN)