Re: diald spørgsmål

Anders M skrev:

> Hejsa
> Jeg har lige et par spørgsmål ang diald:
>
> 1)
> Hvordan sætter man diald til at starte op ved en evt reboot?
>
> 2)
> Jeg kobler op med et gammelt script, som samtidig starter en fetchmail
> daemon op. Denne daemon checker mail hver ½minut. Nu vil jeg jo gerne
> have diald til at lukke min internet forbindelse ned efter 2 minuters
> stilhed på linien (hedder den kommando ikke disconnect-timeout 120 ?),
> men det går jo ikke rigtigt her. Er der en smart måde man kan gå uden om
> [...]

Du kan bruge flaget -M til fetchmail, som fortæller den, at den kun skal
checke post, hvis der har været anden trafik på linien siden sidste gang
der blev checket. Jeg er ikke helt sikker på, om det skal være stort
eller lille M, så kig efter på man-siden.

Det kan også skrives som et keyword i .fetchmailrc, hvis du hellere
vil det.

Med venlig hilsen

Ole