Re: IBM JFS

Anders Pedersen skrev:

> Er der nogen her der har prøvet at køre med IBM's JFS filsystem. Jeg kunne
> godt tænke mig at køre det, men dog ikke på bekostning af stabilitet.
> Selvfølgelig er det /beta/ men det kunne jo godt ske at det var en /rather/
> stabil beta, anyone?

Jeg har prøvet vers. 0.0.1 og havde den oplevelse at mkfs gumlede
cpu i sig i over en halv time, med en 600Mb disk, hvorefter den
gav op med en illegal seek (såvidt jeg husker).

Ved at "klage" fik jeg så tilsendt en binær mkfs som virkede,
samt en ny Makefile som dog ikke fik den selvkompilerede mkfs
til at blive bedre.

Jfs virkede udmærket. Jeg har ikke prøvet vers. 0.0.3.

Jeg ville satse på reiserfs da der iflg. linuxtoday
er håb om at den er med i linux 2.4. Man får jo lidt
besvær med at opgradere sin linux partition hvis
boot CD'en ikke kan forstå harddisk filsystemet.

--
torben fjerdingstad        | linux-2.2.10-smp/GNU/gnome-1.0
tfj@xxxxxxxxxxxxxxx        | linux får den op og stå