Re: mgl netscape

On Sun, Apr 02, 2000 at 00:02:35 +0200, Birger Langkjer wrote:

> I det hele taget er ppp-programmer mig en kilde til evig ærgelse, kun kwdial og
> Debians pon virker fejlfrit og er lette at sætte op, desværre skal man altid
> være root for at bruge dem :-(

Prøv at se på "sudo", den er god til at give visse brugere adgang
til visse programmer som root.

Alternativ må man lave et lille program med suid root som starter ppp.

Kppp er egentlig ok, men der mangler noget online-hjælp eller
ektra teskt i menuer der beskriver hvad man skal/kan lave i de
forskellige menuer. Overskrifterne er ikke lige indlysende....
For at lave en kppp opsætning kræver det at man ved en del om ppp i forvejen
eller læser noget ppp-dokumentation ved siden af.

Jeg prøvede lige i går med Corel Linux og Kppp og en Zyxel 2864I,
og det tog ikke mange minutter at få forbindelse til cybercity,
selvom jeg havde som forsøg "glemt" DNS :)