Re: diald spørgsmål

Anders M wrote:

> Apr  1 15:51:16 neo diald[951]: Trigger: udp      192.168.2.10/1024
> 192.112.36.4/53
> Jeg kan ikke finde 1024 i /etc/service, men 53 er domain, altså dns den
> vil finde. Dvs at når diald startes vil den automatisk ringe op, fordi
> den vil skabe forbindelse med min ISP' s DNS og det er lidt træls! Kan

Nej, det er ikke det der sker. diald vil ikke noget som helst, andet end
at stå til rådighed for dig. Du har så (sandsynligvis) en name-server
(evt. caching only) kørende. Denne har intet med diald at gøre. Men
den skal åbenbart selv connecte til en root-server for at initialisere
sig.
Det gør den så, hvilket sker med diald's hjælp. Det er vel OK ?
Ellers må du konfigurere din nameserver anderledes.

> det ikke slås fra? Jeg kan selvfølgelig lade den dø ud, ved at være
> koblet op i 2 minutter, men det er lidt irretende!

Dette sker kun når du starter din name-server, normalt kun ved boot.
Og alle ved jo at Linux-maskiner næsten aldrig behøver at bootes.

Så er problemet nu så stort ??

Erling Jacobsen
--
Let your conscience be your guide.