Re: Linux til skoleservere

Vi er nogle netværksadministratorer på grundskoler, som er ved at starte et
projekt om samme emne.
Indtil videre er vores anbefalinger:
Styresystem: RedHat linux.
Proxyserver: Squid.
FTP server: ProFTPD
Webserver: Apache.
Fil- og printserver: Samba.
Fjernadgang til maskinen: SSH1 eller OpenSSH
Mailserver: Exim (evt. Q-mail på store systemer.), Webmail over SSL og  IMAP.
Firewall: Ipchange.

Vi planlægger at skrive en vejledning i at indføre Linux i skolen. Mere om det
senere.

Gunner Poulsen.
Lyngbjerggårdskolen.