Re: Apache + cgi + användare = sant?

Magnus Alexandersson wrote:
> Skulle jag kunna lägga in nån slag rad för min användare eller
> finns det en allmän variant så att alla användare kan använda
> sitt ~/USER/public_html/cgi-bin/?

I srm.conf:
UserDir public_html

Og så
<Directory /home/>
  AllowOverride None
  Options ExecCGI
</Directory>

Specificere at http://localhost/~zqex er
/home/zqex/public_html/ og at cgi scripts må køres i alle
underdirectories der.

> Kan man bara lägga till en:
> <Directory /home/magnus/public_html/cgi-bin>
>  AllowOverride None
>  Options ExecCGI
> </Directory>
Jo. Det har samme effekt. Men er ikke så flexibelt.

Alternativt kunne du "AllowOverride All". Og slå ExecCGI fra.
Så er default at folk ikke kan kører cgi scripts. Men folk
har mulighed for at oprette en .htaccess fil der indeholder
"Options ExecCGI" i det directory hvor de vil kører cgi scripts.

Hvis du vil 'BigBrother' brugere kunne du som root traversere
/home/ og slette alle .htaccess filer der ikke lå i et
cgi-bin directory. :*)

> roligare hade varit att om man kunde göra något i stil med
> <Directory ~/public_html/cgi-bin>
> osv...
> skulle det gå?

Nej. Det tvivler jeg på. Men det ovenstående vil essentielt
give det samme resultat. Du kan kigge på "ScriptAlias" men
jeg tror ikke det giver noget.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      zqex@xxxxxxxx