Re: Mysql RPM 3.22

> Nu blir jeg altså nødt til at spørge !!:
>
> Jeg ved at MySQL er en database, men er det muligt at bygge gui's på samme
> måde som man f.eks kan gøre det med (bvadr) MS Access ??
>
> Med GUI mener jeg en brugerflade med trykknapper, listboxe etc. etc. !!
>
> Og er der nogle gode links desangående i kan anbefale ??

Hvis du ser på MySQLs hjemmeside http://www.mysql.com/Contrib
så findes der her en række værktøjer af forskellig art. GUI har
egentlig ikke noget med databaser som sådan at gøre. Du skal
vælge et programmeringssprog som passer dig til udvikling af GUI
og det skal så have et MySQL API, så kan det hænge sammen.

En meget populær kombination er MySQL + Apache med et
PHP3 modul + PHP3 med MySQL API, som giver tilgang via
en browser. Dvs. "GUI" fremstilles vha. HTML og PHP3 kode
indlejres i HTML.

Et godt eksempel på hvor pænt det kan gøres er phpMyAdmin,
som er et PHP baseret værktøj til generel håndtering af
MySQL databaser. Hvis du synes, det ligner noget du kan
bruges, er koden til phpMyAdmin en udmærket inspirationskilde.

phpMyAdmin er der link til på ovennævnte adresse.

Richard