Re: scsiFast-40

Lars Vahlen wrote:
> Jodå, kortet stödjer UW och frågan är hypotetisk eftersom jag inte har någon
> device som kör så snabbt. Orsaken till att jag frågar är bara att
> meddelandena vid boot anger 20 trots att drivern förhandlar med NVRAM på
> kortet. Av sym53c8xx_spec.h framgår det att just detta chipset inte
> förväntas stödja UW men frågan är om det går att ändra?

Hmm, jeg forstår ikke spørgsmålet 100%, men jeg kan da fortælle at jeg
selv har en ASUS SC-875 der køre UW (40 MB) uden problemer.

Jeg mener at der også er en option i kernel config der angiver den max
hastighed du vil anvende på dit SCSI-kort. (Under SCSI-->Low Level SCSI
Drivers-->syn53c8xx)

--
Best Regards
Emil S Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH12-RIPE