Mount af FAT32

Hejsa

Jeg har et problem med mounting af fat32 partitioner under RH6.1. Jeg har en
Linuxbox der fungerer som samba-server i et lille win2k/98 netværk. Serveren
har en hd-ramme med en 8GB hardisk i. HD'en i rammen er FAT32-formateret,
således at jeg kan tage den ud, og bruge den i windows-maskiner - det er
ihvertfald ideen. Men når jeg mounter min fat32 HD (/dev/hdc1
/home/data2             vfat    defaults        0 0) kan jeg ikke skrive til
netværksdrevet public. Ved nærmere eftersyn, har directoriet /home/public
ændret dato til den 31 december 1969.
drwx------   2 admin    admin        4096 Apr 12 21:53 admin
drwx------   2 aw       admin        4096 Apr 15 18:02 aw
drwxrwxr-x   5 admin    admin        4096 Apr 15 19:39 data
drwxrwxr-x   2 admin    admin        4096 Apr 15 20:40 data2
drwxr-xr-x   6 root     root         4096 Apr 12 12:41 ftp
drwxrwxr-x   5 admin    root         4096 Apr 13 16:49 httpd
drwxr-xr-x   2 root     root        16384 Apr 12 12:39 lost+found
drwxrwxr-x   2 root     root         4096 Dec 31  1969 public
drwxr-xr-x   2 root     nobody       4096 Sep 25  1999 samba
drwxrwxr-x   2 root     root         4096 Apr 15 20:37 test

Undlader jeg at mounte, kan jeg sagtens få adgang til drevet, og datoen
bliver normal igen.

Er der nogen der har forslag, enten til en bedre måde at mounte på, eller
til et alternativ til FAT32, som også kan læses af windows-maskiner, det
skal selvfølgelig også kunne tage store partitioner, så ikke noget med at
foreslå FAT16 :-)

Jens Schwarzer

Follow ups