Re: Spørgsmål om fetchmail daemon

At 21:05 17-04-00, you wrote:

> Hejsa
> Jeg sidder og leger lidt med min server.
> Når jeg skal checke mails nu logger jeg ind på min server og skriver
> fetchmail, men det er jo ikke så sjovt. Jeg ved godt at man kan sætte
> fetchmail til at køre som daemon med -d, men dette skal jo gernes
> startes automatisk når diald ringer op. Er det så ikke noget med at jeg

Kunne man ikke også starte fetchmail en gang for alle (ved boot),
og så benytte "interface" option'en ? Jeg har godt nok ikke
selv prøvet det ...

Jo, lige nøjagtig. En anden option, som kan være nyttig er "Monitor",
som fortæller fetchmail at den kun skal hente post, hvis der har været
andre ting, som har brugt linien siden sidste gang, der blev hentet post.

Hvis man benytter både "interface" og "monitor", vil man have en fetchmail,
som ikke selv får linien op, og som ikke holder linien oppe, når man ikke
laver andet, men som alligevel henter post hver gang man er på.

Fetchmail er egentlig et ganske smart program, ikk'?

Med venlig hilsen

Ole Kofoed Hansen
okh@xxxxxxxxxxxxxxxxx
icq# 25773325