postfix og fetchmail og socks og pop3

Jeg prøver at sætte min lokale Linux-maskine på arbejdet til at hente
pop-mail ned fra derhjemme, altså en pop-server "ude i byen". Jeg bruger
fetchmail, og maskinen kører postfix. Fetchmail skal så snakke POP3 med
POP serveren og sende mails'ene til min maskines port 25, altså til
min postfix. Så vidt jeg forstår.

Jeg skal ud igennem en socks5.

Jeg har "socksifiseret" fetchmail og det virker vist også godt nok. Den
kan godt kontakte POP serveren og se, hvilke mails der er, men den kan
ikke hente mails ned.

Jeg får:

[hanne@mylinuxbox hanne]$ fetchmail -v
Enter password for hanne@xxxxxxxxxxxxxxx:
fetchmail: 5.3.0 querying thepopserver.dk (protocol POP3) at Tue, 18
Apr 2000 18:25:48 +0200 (CEST)
fetchmail: POP3< +OK QPOP (version 2.53) at thepopserver.dk starting.
fetchmail: POP3> USER hanne
fetchmail: POP3< +OK Password required for hanne.
fetchmail: POP3> PASS *
fetchmail: POP3< +OK hanne has 4 messages (65310 octets).
fetchmail: POP3> STAT
fetchmail: POP3< +OK 4 65310
fetchmail: POP3> LAST
fetchmail: POP3< +OK 3 is the last read message.
4 messages (3 seen) for hanne at thepopserver.dk (65310 octets).
fetchmail: POP3> LIST
fetchmail: POP3< +OK 4 messages (65310 octets)
fetchmail: POP3< 1 3632
fetchmail: POP3< 2 1833
fetchmail: POP3< 3 2155
fetchmail: POP3< .
skipping message 1 not flushed
skipping message 2 not flushed
skipping message 3 not flushed
fetchmail: POP3> RETR 4
fetchmail: POP3< +OK 720 octets
reading message 4 of 4 (720 octets)
fetchmail: SMTP connect to localhost failed
fetchmail: POP3> QUIT
fetchmail: POP3< tessssetst
fetchmail: SMTP transaction error while fetching from thepopserver.dk
fetchmail: Query status=SMTP
fetchmail: normal termination, status 10

"tessssetst" er indholdet af min testmail som den skulle hente.
Der var flere beskeder i virkeligheden så tag jer ikke af at størrelserne
ikke passer helt.

Har jeg ret i at antage at det er når den skal til at snakke med postfix
på min lokale maskine, at det går galt?

Skal postfix også socksifiseres, eller er den bare fordi jeg ikke kan
finde ud af at konfigurere den? Er det ikke kun fetchmail, der skal snakke med den?

Hvordan tester jeg om postfix overhovedet virker lokalt?

Er der en, der har en main.cf og hvad der ellers hører til postfix, som
jeg må se?

--
Hanne Munkholm hanne@xxxxxx

Follow ups