Re: Apache konfiguration?

On Sun, 23 Apr 2000, Niels Sandholt Busch wrote:

> Hej Sslug'er
>
> Da jeg er kommet til at rode lidt for meget med min apache httpd.conf fil,
> vil jeg høre om der nogle der vil sende mig en der svarer ca. til en default
> Red Hat 6.2 httpd.conf

Har du ikke din apache-rpm endnu?

Tag en backup af din httpd.conf (bare for at kunne se hvordan man ikke
skal gøre :)

derefter, som root (og rpm'erne ligger i /cdrom/RedHat/RPMS/):
# cd /
# rpm2cpio /cdrom/RedHat/RPMS/apache-1.3.12-2.alpha.rpm \
 cpio -i etc/httpd/conf/httpd.conf

Den sidste kommando skal være en lang linie.

Havd skete der?

rpm2cpio tager en rpm-pakke, og laver et cpio-arkiv af filerne i pakken.
Output herfra pipes til cpio -i (copy in) der tager filnavnet (fuld sti
minus første slash) som argument.

vupti. en frisk httpd.conf

/kristian

--