Re: ext2 og sikkerhed

On Thu, 27 Apr 2000, Rasmus Resen Amossen wrote:

> Hvor let er det at få uattoriseret adgang til filer på en ext2-disk, der
> er mountet på /?
> Kan en ondsindet person hive harddisken ud af en stjållet linux-computer
> og mounte den på sin egen, og derved få adgang til brugernes
> hjemmekataloger?

Ja.

> Hvis ja: Hvordan laver jeg så et sikkert filsystem? -Kryptering?

Jeps, det er muligt at lave noget i den stil. Der er nogen patches med
support for krypterede filsystemer.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
The Microsoft Dictionary

           standards: The way Microsoft does something. However if you do it
                      the same way we will sue you.