XFree86 4.0

Jeg prøvede i går aftes at indtallere XFree86 4.0. Det gik ikke så
godt, så jeg valgte at geninstallere mit 3.3.6 fra min Redhat 6.2 CD
med kommandoen rpm -Uvh --nodeps --force XFree86*. Nu virker mit X
også igen. men der er opstået et enkelt problem, som jeg ikke kan
forstå. Når jeg prøver at starte Netsacpe, så kommer den med en fejl:
cannot load shared library: libXpm.so.4: File not found. Jeg har ledt
alle RPM's på cd'en igennem efter denne fil men den eksistere ikke.
Jeg har dog lagt mærke til, at den eksistere i XFree86-4.0-libs.rpm.
Er der nogen der aner hvad den fjel går ud på? Tilsyneladende er det
en rimelig vigtig fil, da der er mange andre pakker, som afhænger af
den, men jeg kan bare ikke finde den. Spørgsmålet er om der har været
en form for symlink før?

--
Morten Boysen
Mangler der nogle r'er, så er det fordi mit tastatu sutter.

Follow ups