Re: Debian, apt-get og andet....

On Sun, Apr 30, 2000 at 17:50:42 +0200, jkt@xxxxxxxxxxxxxxxx wrote:

> Derfor:
> apt-get update
> apt-get upgrade
> for at opgradere alle pakker, bl.a. altså X.

Du har vel opsat med passende hurtige ftp adresser som .
f.eks. ftp.dk.debian.org ?

> Jeg fik nu meddelelsen:
>
> Her svarede jeg Y (ellers sker der jo ikke noget), men hvorfor hentes der så
> meget når så lidt bliver brugt?

pakke X kræver opdateret pakke Y som kræver opdateret pakke Z osv.

> Det ser ikke ud til at X er blever opdateret: XF86Setup (den nye XF86Setup blev
> hentet) giver mig ikke de grafikkort jeg er interesseret i. Hvornår foretages
> selve installationen?  Henter den alle opgraderingerne og foretager en
> installation derefter? Så vil det naturligvis være et problem at afbryde med
> Ctrl-c.

Check at XF86Setup virkelig er den nye version. Måske dit grafikkort
ikke er med i listen ?

> Hente .deb pakker ned fra nettet (fra et sted hvor man har en hurtig
> forbindelse), brænde på CD og opgradere derfra. Okay, der formoder jeg man kan
> gøre, men skal man have nogle bestemte stier på den CD man brænder hvis man
> bruger dselect, eller er det fuldstændigt ligegyldigt?

Eller hent den/de pakker og brug "dpkg -i pakke.deb" for at installere,
muligvis kommer dpkg ud med at det ikke kan lade sig gøre
fordi XX først skal opgraderss/installeres (og så gør man dette)

Eller brug "dselect" der kan sættes til at bruge apt-get.