Re: Debian, apt-get og andet....

Hep

> Det kan du sagtens, det er bare at skrive dpkg -i
> navn-på-debian-pakke.deb
>
> Du kan også installere de pakker der nåede at blive hentet på samme måde, pakkerne ligger sandsynligvis > i /var/cache/apt/archives

Netop, dette gik også op for mig i går og nu er opgraderingen til xfree
3.3.6 fuldført. Hvad med sikkerheden i at opgradere på denne måde, den
er vel forholdsvist lav? Jeg har ikke undersøgt pakkerne på nogen måde.
Kan man gøre det når man laver en apt-get eller er det smartere at hente
pakkerne ned, undersøge dem (på en eller anden måde må dette kunne lade
sig gøre), og så lave en dpkg -i? Det snedige ved apt-get er naturligvis
at den opgraderer de pakker der er nødvendige for at f.eks. xfree
fungerer (dependencies opfyldt). På den anden måde skal man selv til at
tænke lidt.

Ellers må jeg sige at der er en ret smart måde at opgradere på. Jeg skal
nu se om jeg kan få koblet  Debianboksen op til en DHCP server.

Mvh. Jens

--
Jens Kaalby Thomsen,         Department of Protein Chemistry
University of Copenhagen,    Øster Farimagsgade 2A