Problemer med Star Office

Hejsa
Jeg har lige pludselig fået et problem med SO5.1.
jeg har før haft det kørerende upåklageligt, men efter en reinstallering
af min arbejdsmaskine, vil det bare ikke mere! Jeg installerer SO på min
arbejdsmaskine, og det kører fint. Jeg installerer så SO som brugeren i
hans eget direktorie (bare de ca. 2 MB). Det virker også fint. MEN...
Jeg kan ikke starte SO! Jeg får rigtig nok vinduet op med SO-logoet, men
så kommer der et lille gennemsigtig vindue, uden tekst og så aborter SO!
Hvis jeg kigger i /var/log/messages står der:

May  2 20:19:21 morpheus kernel: lockd: failed to monitor 192.168.5.10
May  2 20:20:11 morpheus last message repeated 5 times

Aner ikke hvad det har med SO at gøre, men disse linier kommer hver gang
jeg prøver at starte SO. Underlig nok er 192.168.5.10 min server som
også har SO installeret, men jeg har ikke mountet det direktorie på min
arbejdsmaskine! Morpheus er min arbejdsmaskine (192.168.5.1)

Er der nogen som kan hjælpe?

Anders M