Re: Install-fest?

  E> Jeg ved godt at der lige har været install-fest, men hvornår er
  E> den næste?  Jeg sidder nemlig men en P III 450MHz, som jeg prøver
  E> at installere Linux på (det er min første Linux). Jeg har prøvet
  E> med både OpenLinux 2.3, Corel Linux OS, RH6.1 og RH6.2. Det
  E> nærmeste jeg kom, var da jeg kunne få en kommandolinje, hvor den
  E> brokkede sig over min / partition. Alle de andre gange har den
  E> enten ikke gennemført installationen, eller startet første gang
  E> med en "crc error" (hvad det så end er?!). Jeg har skuffe HD så
  E> Linux får lov til at gøre hvad den vil på HD'en, men den vil
> [...]

Hmm... hvis du får crc error med mange forskellige cd'er så kunne det
være at det er dit cdrom drev der ikke er så glad for at lave noget
mere... Men hvis at du prøver at beskrive lidt mere hvad det er for
nogle fejl samt lidt mere specifik beskrivelse af computeren skulle
det da ikke være umuligt at hjælpe dig via mailinglisten her.
Har du læst i Friheden til at vælge? der står rimelig godt beskrevet
hvordan du installere linux første gang. Jeg brugte den selv da jeg
startede seriøst med linux for ca. 1.5 år tilbage og der kunne jeg
faktisk bare følge den slavisk i installationen til RH6.0 og det
lykkedes første gang. Så kig forbi sslug.dk og læs bogen online hvis
ikke du vil/har købt den.

Held og lykke

/Thomas

--
KOM Network student helper

"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson