Re: ISA netkort ---- pcmcia netkort

  Jens> Det er naturligvis korrekt. Det er lidt af historiske grunde,
  Jens> at IP adresserne blev 'forkerte', jeg skrev forkert i min
  Jens> /etc/pcmcia/network.opts på den bærbare og da de to maskiner
  Jens> bare ser hinanden hjemme i privaten tænkte jeg at det kunne
  Jens> være ligegyldigt, så jeg overførte 'fejlen' til den
  Jens> stationære......... Nu er det rettet for god ordens skyld. Du
  Jens> har ikke en ide til hvorfor man ikke kan pinge imellem dem?
  Jens> Som sagt: Der bliver sendt signaler igennem kablet. Det må der
  Jens> blive når 'Activity' lamperne lyser på begge maskiner ved en
  Jens> ping.

Det lyder godt nok skummelt hvorfor at det ikke vil virke hvis ellers
at det virkelig er ping'sne der kommer igennem... Prøv evt. at lave en
ping -f ip-adr... Så skulle dioderne gerne gå fuldstændig
agurk... bemærk dog at dette under normale omstændigheder *ikke* må
gøres på et normalt netværk :-)

/Thomas

--
KOM Network student helper

"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson