telnet SuSE 6.4

Jeg har lige installeret SuSE 6.4 (købevers) og fået et lille problem.
Den er installeret som det de kalder default opsætning, hvilket vil
sige uden andre servere end apache og X. SSH er midlertidigt disablet.

Når jeg prøver at telnette ud sker der intet ud over at jeg kan se på
dioderne på kabelmodem'et, at den forsøger at komme igennem. (Jeg kan
sagtens pinge den server jeg prøver at telnette til med positivt
resultat, ligeså gateway og nameservere). Det er rimeligt vigtigt at
telnet fungerer, da det er adgangsvejen til spindet (stofa - kabelnet).

Route og øvrigt er sat op som i v6.3 og der fungerede det.

Route siger: mit maskinnavn m. domaine  0.0.0.0  255.255.255.0  dummy_0
(Den defaulte route er sat korrekt til 192,168.59.254. Maskinens id er
192.168.59.37 netmask 255.255.255.0)
Logindserverens ip er: 192,168.30.2 port 259

IP-forward er enablet.

Hvad hulen kan der være galt?

--
  \\derly