Re: Fejl ved insmod af bttv modulet (Tv tuner)

On 10 May 2000, Martin Skøtt wrote:

> [root@jumbo /root]# modprobe bttv
> /lib/modules/2.2.9/misc/bttv.o: unresolved symbol init_mm
> i2c: Device or resource busy
>
> Håbert at det kan hjælpe lidt.

To ting jeg ville prøve:

lav en

/sbin/ksyms -a | grep init_mm

hos mig giver det f.eks. :

c02135a0  init_mm_R37d95250

Her kan jeg se at min kerne er kompileret med versionering af moduler. Med

nm bttv.o  | grep init_mm

får jeg U init_mm_R37d95250

Så de matcher. Hvis jeg havde fået uden "R37d95259" et af stederne ville
jeg have vidst at min kerne ikke matchede moduler. Måske er det problemet
hos dig.

Alternativ ville jeg hente en 2.2.15 kerne, som har fin fin support for
bttv driveren indbygget....

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
You know you're a Linux geek when...

    You keep track of your highest uptime, and try to break your record.

                                                     - segfault