Re: SCSI-kort (PCI)

On Wed, May 10, 2000 at 23:23:03 +0200, Simon wrote:
> Jeg overvejer at købe en PCI SCSI controller. Er der nogen der har
> erfaringer - gode såvel som bitre - med forskellige kort og har nogle
> anbefalinger?

Hvad skal du hænge på SCSI controlleren ?
(valget kan afhænge af dette)

> Jeg kigger p.t. på Adaptecs AHA-2930. Det koster nemlig ikke alverden og
> har en rimelig god overførselshastighed. Er der kernel support for det
> og virker det tilfredsstillende?

2930 er vist ikke så bevendt og kan ikke sammenlignes med
deres 2940 serie.  Til samme (eller mindre) pris
får du scsi controllere med symbios chipsæt. (f.eks. fra Tekram mv.)
Til hardiske skal man vist ikke anvende 2930.

Men vær opmærksom på at skal du anvende narrow scsi til cdrom,
scanner, brænder mv. så er det en fordel med en scsi controller
med narrow ekstern stik. Her behøver det heller ikke at være
så kritisk, og en billig Initio baseret SCSI controller
kan være helt fint. (har 2 stk, den ene uden og den anden med bios)
Dog er linux driveren langt fra så avanceret som symbios driveren,
så min gamle AsucSC200 (symbios 53c810) og den nyere
AsusSC875 (symbios53c875) er helt klart mine foretrukne
scsi controllere.