Re: qmail og pop3

Fejl fundet ???!!!!!
<snip>
> Jeg har et irriterende problem: Når jeg vil tilkoble mig på min pop3
server
> returnerer den følgende svar -ERR this user has no $HOME/Maildir. Det skal
> indskydes, at jeg ikke har implementeret Maildir, <snip>
Jeg har fundet fejlen: Den er/var egentligt ret banal; når scripted
qmail-pop3d.init afvikles, benytter den sig af programmet dnsq til at sætte
hostnavnet??? Men hos mig gav det en fejlmeddelelse (harderror). For at
komme uden om denne fejl indsatte jeg i stedet linien: HOST=/bin/hostname.
Efter denne rettelse kørte pop3 uden problemer.

Her kommer så lige et par spørgsmål angående min løsning af problemet.

Er der andre, der har haft denne fejl? og hvordan løste i den? hvilken
betydning har det, at jeg ikke bruger dnsq.

På forhånd tak.

Michael