RE: Qmail...... HJÆLP!

Tobias F. Eriksen wrote:

> når jeg skal køre "echo to: tfe |
> /var/qmail/bin/qmail-inject" giver det følgende fejlmeddelse i
> /var/log/maillog:

<snip: logfile>
> May 15 03:08:41 www qmail: 958352921.220969 warning: trouble opening
> local/4/717213; will try again later
> May 15 03:08:41 www qmail: 958352921.221863 warning: trouble opening
> local/2/717211; will try again later
>
> Den nederste linje kommer igen og igen....... nogen der har nogle gode
> forslag til hvad der er gjalt?, for jeg står lidt på bar bund... jeg
kunne
> forestille mig, at det havde noget at gøre med at jeg skal køre en
eller
> anden chmod-komando, men jeg kan ikke lige komme på hvad jeg skal køre
> [...]
Der er to mulige forklaringer på denne fejl

  1) Et forsøg på at åbne filen for læsning mislykkedes, eller
  2) indholdet i filen er ikke i det rigtige format.

Hvis der er gået rod i din kø (/var/qmail/queue), er den nemmeste
løsning formentlig at få fat i programmet qmHandle
http://www.io.com/~mick/soft/qmhandle.html, som kan bruges til at ryde
køen for de problematiske beskeder.

Selvom det skulle vise sig du ikke kan løse dit problem med qmHandle, er
der mange andre gode argumenter for at have dette lille hjælpeprogram
ved hånden.

Der findes et arkiv for qmail-postlisten på
http://www-archive.ornl.gov:8000/ hvor der er gode muligheder for at
finde svar.

/Martin
Martin Pihl Jensen