Server falder i soevn, men vaagner naar man sender en mail

Hej!

Jeg er lidt nybegynder og er ved at sætte en server op. Den kører sådan set
udemærket. Jeg har efterhånden fået alt til at virke, men jeg har et
underligt problem:

Serveren falder i søvn. Man kan ikke få fat i den med telnet eller ping
eller noget som helst. Det eneste der kan få den igang igen er at man sender
en mail til en bruger på serveren. Hvis man sætter en terminal til at pinge
den, så sker der ikke noget, men hvis man så sender en mail til maskinen, så
begynder den pludselig at svare. Er der nogen, der har prøvet det før???

Med velig hilsen
Michael Schacht Hansen

Follow ups