RE: Server falder i soevn, men vaagner naar man sender e n mail

Tak for dine forslag, men:

BIOS har ikke nogen suspend. Faktisk er det sådan, at hvis jeg telnetter ind
på maskinen og laver en reboot og straks sætter en terminal til at pinge den
får jeg aldrig svar med mindre, at jeg sender en mail til maskinen, når det
passer med at den er kommet op igen. Det er meget mystisk.

Den står ikke bag nogen firewall, jeg har kontrolleret, at der ikke bliver
filtreret noget fra nogen steder.

Nårmalt er maskinen ikke længe om at vågne, nogen gange kan man pinge den
uden videre andre gang kan man ikke, så skal man lige sende en mail, og så
kører den igen. Hvis man så telnetter ind på den kan man opleve at
terminalen fryser efter lidt tid, hvis man så sender en mail til maskinen,
så kommer den igang igen.

Kan det eventuelt betale sig at forsøge med et andet net-kort, for jeg har
ikke så meget fidus til det der sidder i, men jeg kan ikke rigtig overskue
og det kan gøre en forskel.

/Michael Schacht Hansen