Re: "NOVICE" make command og internet modem.2' Rettelse.

Leif Proehl-Hansen <lproehl@xxxxxxxxxxxxx> writes:

> 1)    Der findes tilsyneladende ingen "make" command i
> bash.  Jeg vil prøve at configurere kernen og støder på
> problemet med commandoen "make config". Jeg er i folderen
> /usr/src/linux når jeg giver commandoen.
<SNIP>
> Der er stadig problemer med "make config".

Har du ptøvet noget af det jeg foreslog forrige gang at du stillede
dette spørgsmål (d. 19. maj?)? :-)
Hvis det ikke virker så hjælper det ikke bare at stille sprøgsmålet
igen, men prøv at fortælle hvad du har prøvet og hvad der er kommet ud
af det.
Jeg kom med to mulige løsninger, begge har tidligere været oppe i
denne gruppe:
 1. Du har ikke installeret hele kernel sourcen, men kun headers.
 2. Du har ikke installeret make (som du selv nævner)

Nu kunne jeg bare at antage at du ikke har installeret make som du
selv angiver, men du skriver ikke det som du får tilbage når du prøver
make config (i det rigtige dir). F.eks. giver make config i et dir
uden en makefile[1] flg. resultat:
        make: *** No rule to make target `config'.  Stop.
Det betyder altså at make ikke kan finde ud af hvad den skal gøre for
at lave en config (make filen hvor det står i findes jo ikke).
Hvis nu jeg ikke har make installeret ser resultatet helt anderledes
ud:
        bash: make: command not found

[1] Ja, ja. Jeg ved godt at det også bare kan være at target config
ikke findes i den tilstædeværende makefile, men det er jo kernel vi
snakker om. :-)
--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt

'In a certain sense, all decent programming languages are equally powerfull'
Dr. Alan Turing