Re: M�elige NE2000 netkorts problemer

Lsmod siger at modulet er loadet

modprobe giver ingen fejl

Johnny

Jesper R. Meyer <jrm@xxxxxxxxxxx> wrote in message
news:m33dn6ic6i.fsf@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx...
"Johnny Juel Jensen" <tribble_j@xxxxxxxxxxx> writes:

> alias eth0 ne
> options io=0x300 irq=9 ( værdier er sat med dos programmet til kortet )

Kan du med samme program slå PNP fra? Hvis ja, er det nok en god ide!
Du er sikker på at der ikke er andet hardware der bruger samme
adresser?

> umiddelbart ser det ud til at kortet et loadet, men jeg kan ikke ping fra
> maskinen - dog godt til den interne ip ( 127.0.0.1 )

Er modulet loadet? Hvad siger /sbin/lsmod?

Hvad sker der hvis du prøver at loade modulet fra konsollen med
/sbin/modprobe?

/jrm
--
There is no substitute for good manners, except, perhaps, fast reflexes