Re: Dobbelt NIC i en linux - Hvordan

On Mon, 29 May 2000, Johnny Juel Jensen wrote:

> Davs Gruppe
>
> Jeg sidder og roder med at få min linux til at køre med 2 netkort
>
> begge kort er NE2000
>
> kort1 = io=0x340 irq=11
> kort2 = io=0x320 irq=5
>

> min modules.conf  ( mht netværk ) ser sådan ud:
>
> alias eth0 ne
> options ne io=0x340 irq=11
> alias eth1 ne
> options ne io=0x320 irq=5
>

> Det virker dog ikke
> den loader den sidste, og ikke det første netkort
> ved manual
> insmod ne io=340 irq=11
> [...]

Nogle moduler er ikke forberedt til at betjene mere end et netkort.
Jeg ved ikke om ne driveren er det (i så fald er problemet et andet) men
eller skal du hente driveren ind under et andet navn (jeg kan ikke huske
syntaxen men kig i Network eller Firewall Howto eller vent til jeg kommer
hjem hvor jeg lige kan tjekke min egen opsætning og sende den til listen
:-)

Sune