Re: Dobbelt NIC i en linux - Hvordan

Johnny Juel Jensen wrote:

> Davs Gruppe
>
> Jeg sidder og roder med at få min linux til at køre med 2 netkort
>
> begge kort er NE2000
>
> kort1 = io=0x340 irq=11
> kort2 = io=0x320 irq=5
>
> min modules.conf  ( mht netværk ) ser sådan ud:
>
> alias eth0 ne
> options ne io=0x340 irq=11
> alias eth1 ne
> options ne io=0x320 irq=5
>
> Det virker dog ikke
> den loader den sidste, og ikke det første netkort
> ved manual
> insmod ne io=340 irq=11
> [...]
Hehe jag havde samme problem for et stykke tid siden og her er så
hvordan jag løste det (dette er en total hjemmestrikket forbudt for børn
løsning :)

Først har jeg # mit netkort ud af rc.modules og lavet følgende script i
/etc/rc.d/ som engang skal ind i boot processen men som jeg pt. kører
efter login, dovenskaben længe leve!

~# cat rc.ethernet

#!/bin/sh
#
insmod -o eth1 ne io=0x200
insmod -o eth2 ne io=0x300

~# cat rc.ifconfig

#!/bin/sh
#
# Setup the 2nd localnet on eth1
/sbin/ifconfig eth1 192.168.1.100 broadcast 192.168.1.255 netmask
255.255.255.0
/sbin/route add -net 192.168.1.0

Det skal lige siges at jeg har 3 netkort og det første er med i
rc.modules

--
// Magnus