Re: Corel Linux

From: "Lasse Wieslander" <cf_linux@xxxxxxxxxx>
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: Re: [TEKNIK] Corel Linux
Date: Mon, 29 May 2000 13:21:23 +0200

On 5/29/2000 at 12:42 Per Hansen wrote:
>Hej
Jammen hej

>Er der nogen som kender Corel Linux, hvis ja har jeg følgende
spørgsmål:
Jeg har prøvet en enkelt installation - maks 20 minutter brugt på at
kigge på det.

>-Corel Linux er det overhovedet godt at brug??
>-Er den god til f.eks hjemme-netværk...f.eks ftp-server,
>print-server m.m??, hvis ja, er den så stabil??
Det vil jeg da klart gå ud fra !

>-Er der nogen fordele i at bruge Corel Linux end Slackware el. Red Hat??
Den er mere grafisk i installtion + administration --> burde måske være
nemmere at bruge

>....Det skal så siges at jeg har prøvet at installere det på en
>IBM ATA66 disk, hvor der lå Windows på i forvejen. Da installationen
var
>færdig og jeg skulle genstarte, var der ikke et eneste spor af Corel
Linux
>overhovedet, hverken på harddisken eller under opstarten, hvad kan det
>skyldes??
Det skyldes nok at du har fået lagt LILO (det program hvor du vælger
hvilkes OS der skal starte..) på samme partion som Linux.
Dermed er det stadig windows der styrer opstarten når du starter maskine
(Linux pationen kan ikke ses fra windows)
Du burde kunne løse det ved at aktivere den partion hvor du lagde Linux
Der kan gøres med programmer som Partition Magic (eller måske Fdisk
under dos)
Husk fremover at placere lilo i "roden" af harddisken.

Lasse