php4 og apache -newbie!!!

Hjæææælp! Der sker ikke en meter!!! Det skal lige siges at jeg er 101%
newbie i følgende. Jeg vil gerne have min apache til at kunne afvikle
.php filer og har
gjort følgende.

1. Downloaded php-4.0.0.tar.gz fra www.php.net
2. Læst INSTALL hvor i der i afsnittet QUICK INSTALL (DSO)
   (hvad står DSO for?) stod, at jeg skal køre ./configure med option
   --with-apxs. Jeg har dog ikke apxs (hvad er dette?)
   på min maskine, så jeg undlod denne option. Der ud over skrev jeg:
   $ ./configure --with-mysql
   $ make
   $ make install
3. I /etc/httpd/conf/srm.conf afkommenterede jeg linien
   AddType application/x-httpd-php .php
4. Derpå rebootede jeg maskinen
5. Jeg prøvede at hente filen test.php indeholdende
   <?phpinfo()?>
   -men jeg fik kun en filereguester, der bad mig angive en sti til at
downloade
   filen på.

Ved et kig i /usr/lib/apache ses, at det eneste modul jeg har, hvori
tegnfølgen "php" indgår er libphp3.so og det er jo mystisk!

Hvad gør jeg?
--
Rasmus Resen Amossen | stud.mat.dat at the University of Copenhagen
Jagtvej 120, 2. 239  | http://www.math.ku.dk/muh

Follow ups