Re: Problem med Apache

René Gram wrote:
> Jeg har et problem med at få min apache til at køre.
> Jeg får følgende fejlmeddelse i error_log
> [Mon Jun 12 18:49:24 2000] [crit] (98)Address already in use: make_sock:
> could not bind to port 80

Har du forsøgt at køre apache som en normal bruger eller
som root?

Det er kun root der har adgang til porte under no 1024.

> Hvordan kan jeg finde ud af hvilket prog. som bruger port 80 ???

telnet localhost 80
Hvis du får forbindelse så kører der et eller andet på port 80.

Kører der en webserver kan du lave en

GET / HTTP/1.0<enter><enter>

og webserveren returnere http://localhost/ (eller en fejl hvis
der ikke er adgang til denne.)
--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      zqex@xxxxxxxx