Multimedie udviklingsmiljøer

Hej!

På windows og mac platformene findes forskellige programmer til at lave
multimedie presentationer og interaktive applikationer. Macromedia er de
førende på markedet med Director og Authorware. Applikationerne, der
udvikles, kan afvikles på begge platforme (mac og windows), men ikke på
linux. Man kan lave mange fine ting i Director, som enten kan afvikles som
standalone applikationer eller i en web-browser. Der findes ingen web-player
til linux.....macromedia hævder at det skyldes at linux standarder ikke
ligger fast (er det korrekt??) men ikke desto mindre findes der en
web-player til flash (også fra macromedia) til linux. Jeg synes det er lidt
synd. Er der nogen, der har hørt rygter om en shockwave player til linux og
endnu vigtigere:

Er der nogen, der kender til lignende programmer (director/authorware) til
linux. Director er efterhånden den eneste grund til at jeg har en windows
partition overhovedet, og det ville gøre mig frygtelig glad at komme af med
den. Macromedia er også begyndt at tage helt uhyrlige priser for deres
produkter, så man skulle synes der var basis for at lave et alternativ. Et
multimedie udviklings miljø, der kører på linux, og hvor applikationer kan
afvikles både på windows, mac og linux, ville virkelig være rart.

/Michael Schacht Hansne

Follow ups