Re: Bruger navn og samba

Lasse Jensen wrote:
> Jeg har for nyligt sat en filserver op med Red Hat linux 6.0, men
> jeg har et problem med at få samba til at samarbejde med windows
> 2000; når jeg prøver at få adgang til en share på linux maskinen
> bliver jeg bedt om at angive brugernavn og password, men ligemeget
> hvad jeg skriver kan jeg ikke få adgang.

Har du encryption = yes? (dette virker for mig)
Har du oprettet et password med smbpass eller hvad det nu hedder?
Kører du samba 2.0.7?

Har du checket at der er net forbindelse mellem de to, så du
kan pinge linux serveren, og lave en telnet til samba porten?
Hvis du kører smbd fra inet.conf og bruger du en tcpwrapper
så skal du også checke hosts.allow, hosts.deny og se om den
w2k virkelig har adgang. (et telnet til samba porten på linuxboxen
fra w2k serveren vil vise dette).

Jeg har fået samba + w2k til at virke. Min mission er at share
nogle html filer til en w2k webserver således at indicerings
robotten kan indicere dem, således at man kan søge på mine
web sider. Og så oprette en virtuel server på w2k således at
søgemaskinen returnere http://www.fys.risoe.dk/fys/fil.., og
dette link peger så på den linux servere hvor filerne ligger.

Desværre vil w2k's web indiceringsrobot ikke indicere filerne på
samba mountet drevet, den generere en 1326 fejl. Men jeg er ikke
sikker på om dette er et samba problem, eller et problem med
rettighederne mellem indicerings robotten på w2k serveren og
ejeren af samba drevet.

(Forslag modtages gerne)
--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      zqex@xxxxxxxx