Re: et par spørgsmål vedr. serial console

On Wed, 21 Jun 2000, Thomas wrote:

> Hej.
>
> Jeg har lige nogle spørgsmål:
>
> 1: Jeg har sat boot parameter i LILO.CONF så alt kernel output skulle komme
> ud gennem ttyS0:
>
> serial  = 1,38400n8
>
> Det enester der kommer er:
>
> LILLOO  bboooott::
>
> LLooaaddiinngg  lliinnuuxx...

Local echo i terminalen, eller også er det ikke sat korrekt som 38400n8

> Ja..alle bogstaver kommer 2 gange..Der efter er terminalen blank indtil man
> kommer til login skærmen..
> Ville gerne have al kernel output til ttyS0 ???

Så skal du oversætte din kerne med den option der hedder "seriel
console". Ellers kommer der ikke noget ud.

Desuden skal du sætte /dev/console til at pege de rigtige steder hen.

Og, du skal bede kernen om det, tror jeg. Her er et par linier fra min
lilo.conf:

# Setup a serial console
# tell lilo to accept parameters here
serial=0,38400n8
# Set the console to seriel ttyS0 and std. terminal"
append="console=ttyS0,38400n8 console=tty0"

> 2: Ved login skærmen kan jeg ikke logge ind.
> Tror det evt. har noget med serial port opsætningen..enten i winz eller på
> Linux boksen....????  Eller måske terminal programmet der suger

Hvis den ikke modtager noget inddata kan det være flere ting, formentlig
med terminal programmet.

> 3: Desuden har jeg i INITTAB indsat linien:
>
> S1:234:respawn:/sbin/getty -h ttyS1 DT19200 vt420
>
> Er det denne linie og den jeg har i lilo.conf der er skyld i at jeg ikke kan
> logge ind ????

vt420 er liiiidt skæg. Jeg har kun kunnet få det til at virke
(pålideligt) med

co:12345:respawn:/sbin/getty ttyS0 MY38400 vt100

Hvor jeg så har

MY38400# B38400 CS8 CLOCAL # B38400 SANE -ISTRIP CLOCAL #@S login: #MY38400

i /etc/gettydefs

Desuden har jeg følgende config for minicom:

pr port             /dev/ttyS0
pu minit
pu mreset
pu mconnect
pu mhangup
pu rtscts           No

Bemærk iøvirgt at ttyS0 ikke hedder "1", så vidt jeg ved, men 0.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Oh well, all operating systems crash constantly right? This is normal, right?