KPPP - no PPP support

Hej

En lign. tråd har været her før, men uden løsning.

Første gang jeg starter KPPP (1.6.22) efter en reboot
og login som alm. user, får jeg :
Error - This kernel has no PPP support...
men KPPP forbinder i 1. forsøg, dog skriver den :
Couldn't find interface ppp0: operation not supported by device
2 gange i den terminal X er startet fra. Denne meddelse
kommer lige efter modemet er på.

Hvis jeg, efter reboot, først logger ind som root,
starter X, starter KPPP (uden at ringe op), lukker
X, logger ud som root og ind som alm. bruger, er der
ingen problemer.

Jeg har prøvet at bruge en tom /etc/ppp/options og
at fjerne /etc/ppp/if-up som nævnt i KPPP manual,
men det hjælper ikke.

Systemet er RH5.2, men med kernel 2.2.14, og KDE 1.1.2,
begge installeret fra .tar.gz filer.

Nogen ide om hvordan problemet løses?

Med venlig hilsen :

Poul Petersen