Re: Problem med lilo

In <3951EA03.B14571CD@xxxxxxxxxxx> René Gram <rfg@xxxxxxxxxxx> writes:

>Under installationen af Mandrake 7.1 kunne jeg ikke installere lilo, så
>jeg lavede en bootdisk i stedet for. Nu vil jeg så have installeret
>lilo, og det virker også fint. Det vil sige at jeg kan boote til windows
>men hvis jeg vil boote til linux kommer følgende fejlmeddelse(kun de
>sidste 3 linier! resten ser ok ud):
>request_module[block-major-8]: Root fs not mounted
>VFS: Cannot open root device 08:05
>Kernel panic:VFS:Unbale to mount root fs on 08:05

Umiddelbart ser det ud som om du vil boote fra en SCSI disk, uden at
have driveren for din SCSI controller loaded. Hvis den ikke er indbygget
i den kerne, du bruger - så skal der en initiel ramdisk til, som den
kan loades fra.

Når driveren for din harddisk ikke er loaded kan du selvfølgelig ikke
læse disken, derfor kan du ikke boote.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."